موسیقی کودک
موسیقی کودک
محمدرضا اسحاقی

محمدرضا اسحاقی

بیوگرافی محمدرضا اسحاقی

بیوگرافی محمدرضا اسحاقی گرجی
«محمدرضا اسحاقی» در گرجی محله چشم به جهان گشود. روستای گرجی محله در بهشهر مازندران مشهور است به دیار شعر و موسیقی. محمدرضا در کودکی با تار و تنبک خود گرفت و نوجوان بود که به دوتار روی آورد. آن هم در زمانی که این ساز رفته رفته به بوته فراموشی سپرده می شد. او چامه های مازندرانی، روایت های داستانی و اشعار اصیل را با دوتار حفظ و اجرا کرد و چنین بود که سنت خنیاگری احیا شد و تا کنون پابرجا ماند.
استاد اسحاقی صاحب دانشی بی نظیر در مقامات و ریزمقامات سازی و آوازی مازندران است که برخی از این نغمات تنها به واسطه فعالیت خستگی ناپذیر ایشان در حال حاضر قابل شنیدن است. مانند: هرایی، کتولی و...

محمدرضا اسحاقی گرجی در سال ۱۳۶۴ به جشنواره فجر دعوت شد و فعالیت موسیقی‌اش را به صورت رسمی و جدی آغاز کرد.

استاد اسحاقی در سال 1365 گروه موسیقی مشتاق را تشکیل داده که اعم اعضای این گروه فرزندان او هستند و تا اکنون این گروه مقام های فراوانی در جشنواره های داخلی به دست آورده است. تمرکز بر صداگیری از سازهای دوتار، کمانچه و نی چوپانی از مهم ترین ویژگی های گروه مشتاق حسن است.این گروه از هفتمین دورهٔ جشنواره موسیقی فجر به بعد، در حدود ۲۶ جشنواره شرکت داشته و موفق به کسب مقام شده‌است.
در سالیان پربرکت فعالیت استاد اسحاقی، آلبوم های رسمی نیز به بازار آمده است تا گوش مردم را در دیگر شهرها، به ملودی های ناب و کمتر شنیده شده مازندرانی آشنا کند. آلبوم‌های موسیقی «حماسی»، «عاشقانه‌ها»، «شبی به نغمه و نوا»، و «زِلف شِه»، «آیینی (منظومه‌های روایی تبری)»و «سوز گِلام»تعدادی از آثار منتشر شده ایشان را شامل می شود. 

محمدرضا اسحاقی با همکاری در سریال پایتخت میان نسل های جوان نیز محبوبیت و شهرت پیدا کرد.
او همینک در روستای گرجی محله به تدریس و ساز ساختن می پردازد.
در سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر از او تجلیل به عمل آمد.

آلبوم‌های محمدرضا اسحاقی

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...