موسیقی کودک
موسیقی کودک
حامد ملک

حامد ملک

بیوگرافی حامد ملک

حامد ملک متولد 1354- تهران، فعالیت حرفه ای خود در رشتۀ موسیقی را در سال 1376 با نوازندگی سازهای کیبورد، گیتار و اجرای قطعاتی به همراه میلاد موحدی در فرهنگسرای ارسباران تهران آغاز کرد.در سال 1377 در کر جوانان تالار رودکی به رهبری استاد آریانژاد به آموختن تکنیک های صدا و هارمونی پرداخت و همزمان تجربیاتی در آهنگسازی با نرم افزار های موسیقی کسب کرد.
در سال 1379 ساز فلوت را به عنوان ساز اصلی انتخاب کرد و از استاد مهران سراجیان بسیار آموخت و به ساختن قطعات موسیقی برای ارکستر پرداخت که از آن جمله می توان به موسیقی معرفی برج میلاد تهران و موسیقی ارکسترال برای کودک اشاره کرد.
او در ادامه، ساخت و تنظیم قطعات پاپ برای هومن یارمحمدی، سیامک عباسی و چند تن دیگر از هنرمندان را تجربه کرد و در سال 1381 با پیمان عیسی زاده در استودیوی آوای پیمان به صدابرداری پرداخت و برای هنرمندان دیگری قطعاتی ساخت و تنظیم کرد. اجراهایی به همراه گروه های موسیقی فولکلور-پاپ و همچنین گروه های راک در فرهنگسرای بهمن و تعدادی از جشنواره های مرتبط در آن سالها از دیگر تجربیات اوست.
در ادامه مسیر حرفه ای اش بین سالهای 1387 تا 1390 در کشور ترکیه در ارکستر Yozgat Nida Tufekci sanat muzigi به رهبری Adnan Shahin حضور داشت و به نوازندگی فلوت در کنار اساتید بنامی در موسیقی اصیل ترکیه از جمله Ahmet Yanalak پرداخت و از این تجربه در ساخت موسیقی فیوژن در سال های پس از آن بهره بسیار برد و برای هنرمندانی در این کشور قطعاتی ساخت.
او در کارنامه حرفه ای خود ساخت موسیقی فیلم "فراتر از رنگ" (Thicker than paint)ساخته مریم سپهری را دارد که در Milwaukie Film Festival عنوان بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد و همچنین موسیقی این فیلم درStony Brook Film Festival مورد تشویق هیأت داوران قرار گرفت . این موسیقی، در جشن شانزدهم خانۀ سینما (1393)در کنار آثاری از محمد رضا درویشی، ستار اورکی و بابک میرزاخانی ، کاندید بهترین موسیقی فیلم شد.
تشکیل گروه موسیقی ناتوریوم در سال 1392 توسط او و حسین منتظری با هدف ساخت و اجرای موسیقی پروگرسیو، برای او گامی موثر در آهنگسازی و تنظیم و نیز نوازندگی فلوت و ساکسوفون بود(او از آموزش هنرمند فقید، پیتر سلیمانی پور در نوازندگی ساکسوفون بهره برد) و همچنین آهنگسازی و تنظیم در سبک راک را بر تجربیات خود افزود.
در حال حاضر حامد ملک در زمینه آهنگسازی در سبک های پروگرسیو، فیوژن و اکسپریمنتال و نیز آموزش هنرمندان جوان مشغول به فعالیت است.

برخی از دیگر فعالیت های او عبارتند از :
آهنگسازی، نوازندگی و تنظیم در آلبوم های: کجاست خانۀ باد/ خیال آمدنت / باغ تماشا / سودازدگان و ...
نوازندگی در کنسرت های داخلی و خارجی
همکاری و تدریس در آموزشگاه های موسیقی معتبر از جمله آموزشگاه چهارباغ و ...
صدابرداری آثاری از اساتید موسیقی از جمله استاد علی رستمیان و استاد مهرداد ترابی و ...
ساخت موسیقی فیلم و تئاتر از جلمه تئاتر پیکر زن صحنۀ نبرد، گمشده در یونکر و ... فیلمهای فراتر از رنگ، آژیر قرمز و ...
ساخت موسیقی برای آثار تجسمی و نقاشی از جمله مجموعۀ "خودنگارگری" اثر الهام شیروی و ...
ساخت موسیقی برای بازی های کامپیوتری و تیزرهای تبلیغاتی

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...