موسیقی کودک
موسیقی کودک
آفتاب درویشی

آفتاب درویشی

بیوگرافی آفتاب درویشی

آفتاب درویشی متولد تیر ١٣۶۶ در تهران است. در پنج سالگی نواختن ویولن را آغاز و بعدھا ساز پیانو را انتخاب کرد و به صورت تخصصی ادامه داد و ھمینطور با سازھای دیگری مثل کمانچه و سه تار نیز آشنا شد. در بیست و سه سالگی در رشته نوازندگی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.آفتاب در سال ٢٠١٠ به ھلند مهاجرت کرد تا تحصیلات خود را در کنسرواتوار آمستردام در رشته ی آھنگسازی برای فیلم و آھنگسازی مدرن در کنسرواتوار سلطنتی لاھه ادامه دھد.

 آفتاب در جشنواره ھای متعددی در آسیا و اروپا شرکت کرده و با آنسامبل ھای متعدد و شناخته شده ای در سرتاسر دنیا همکاری داشته است.


 در سال ٢٠١۶، با قطعه «و دنیا در نبود تو ایستاد» برای کر آکاپلا برنده ی جایزه ی


Tenso Young Composers


به عنوان نخستین زن و نخستین فرد غیر اروپایی برنده ی این مسابقه شد.


      


در سال ٢٠١٧،آفتاب به عنوان یکی از جوان ترین آھنگسازان پروژه ی «پنجاه برای آینده» توسط کوارتت زھی کرونوس انتخاب شد. این پروژه ی پنج ساله با ھدف تولید آرشیوی منسجم از رپرتوار کوارتت زھی معاصر با ھمکاری کارنگی ھال نیویورک در سال ٢٠١۵ آغاز شد. از آن پس آفتاب ھمکاری ھای متعددی با این کوارتت داشته است. از دیگر فعالیت ھای آفتاب می توان به تدریس در دانشگاه تهران و ھمچنین مدیریت ھنری بخش موسیقی عمارت فرھنگی ھنری روبرو و اجرای اپرای توران دخت ( با همکاری هنرمندان هلندی) در سالن برج آزادی اشاره کرد. در حال حاضر آفتاب دانشجوی دانشگاه برمینگام انگلستان در مقطع دکتراست.

آلبوم‌های آفتاب درویشی

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...