موسیقی کودک
موسیقی کودک
فرهاد خطیب دماوندی

فرهاد خطیب دماوندی

بیوگرافی فرهاد خطیب دماوندی

فرهاد خطیب دماوندی، پیانیست، آهنگساز، ترانه سرا، بازیگر، مترجم و پژوهشگر ، متولّد سال ۱۳۶۱ در تهران است. از کودکی به فراگیری موسیقی و نوازندگی پیانو پرداخت. پس از پایان دوره متوسطه، برای تحصیل موسیقی به کيف (اوکراین) رفت و در سال ۲۰۰۷ با مدرک کارشناسی ارشد در رشته نوازندگی پیانو، از آکادمی ملی موسیقی چایکوفسکی فارغ‌التحصیل شد. در سال ۲۰۰۷ در پاریس (فرانسه) ساکن شد و ضمن ادامه تحصیل و تدریس موسيقی، به فراگيری هنرهای دراماتیک پرداخت. 
در سال ۲۰۱۶، پس از چندين سال تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی موسیقی فیلم، در دانشگاه بردو (فرانسه) دکترای موزيکولوژی دريافت کرد. موضوع رساله ی دکترای او "یکپارچگی موضوع، تصویر و موسیقی در همکاری نيکيتا ميخالکوف (کارگردان) با ادوارد آرتميف (آهنگساز)" بوده است.
فرهاد خطیب، علاوه بر کسب رتبه های ممتاز و دیپلمهای افتخار در کنکورهای بین‌المللی پیانو در رم (ايتاليا)، خميلنيتسکی (اوکراين) و لیون (فرانسه)، در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر دانشجویی کازابلانکا و طنجه (مغرب) نیز با اجرای مونولوگ "عشق اول"، اثر ساموئل بکت (به زبان فرانسه)، موفق به دریافت جایزه ویژه هیأت داوران شد و اين اثر را در دو دوره‌ی جشنواره ی اوينيون (فرانسه) به روی صحنه برد. او این داستان بکت را به فارسی نیز برگردانده و ترجمه خود را در سالن استاد سمندریان دانشگاه تهران اجرا کرده است.
فرهاد خطيب از سال ۲۰۱۳ در دانشگاه بردو و کنسرواتوارهای بردو و مرينيک تدریس می‌کند و همکاريهای متعددی با باله ی اپرای بردو داشته است و موسيقی چندين فيلم کوتاه و نمايش تئاتر را خلق کرده است. در حال حاضر، فرهاد خطیب مدیریت مدرسه ی هنر شهر فرگ-سنت-ايلر در جنوب غرب فرانسه را بر عهده دارد.

آلبوم‌های فرهاد خطیب دماوندی

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...