موسیقی کودک
موسیقی کودک
حسین پرنیا

حسین پرنیا

بیوگرافی حسین پرنیا

حسین پرنیا سال ۱۳۵۰ در خرم آباد متولد شد. وی نوازنده سنتور ‌و آهنگساز است. تا سن ۱۴ سالگی در اندیمشک نزد مرحوم استاد ندایی نواختن سنتور را آموخت. پس از آن وی به تهران می‌آید و از سال ۱۳۷۳ گروه همایون را شکل می‌دهد. علاقه‌مندی به آهنگسازی موسیقی ایرانی از دیگر تجربه‌هایی بود که پرنیا خود با کنجکاوی و علاقه‌مندی آموخت. پرنیا به اتقاق گروه همایون کنسرت‌هایی در ایران و خارج اجرا کرد. پرنیا از سال‌های ابتدایی آشنایی با زنده یاد ایرج بسطامی چند کار مشترک با وی انجام داد که در قالب آلبوم‌های تحریر خیال، رقص آشفته، حال آشفته عرضه عمومی شد. پرنیا همچنین آلبوم «ساکن جان» و «ذوق جنون» را در کارنامه کاری خود دارد که با صدای علی جهاندار منتشر شده است آلبوم بی کلام «یک جرعه نگاه»، آلبوم «زخم جدایی» با صدای رضا رضایی پایور و همخوانی هوروش خلیلی از دیگر آثاری است که توسط حسین پرنیا منتشر شده است. از این آهنگساز همچنین کتاب «دستور سنتور»، «۲۰ تمرین برای سنتور»، سه کتاب «یاد» منتشر شده است.

آلبوم‌های حسین پرنیا

۳ نظر
  • ahmadreza arpanahi
    ahmadreza arpanahiپاسخگزارش
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    منظورم اینه که چرا اونجایی که نوشتید آلبوم ها مثلا رقص آشفته یا پادشاه فصل ها نیست؟
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      دوست گرامی در قسمت هنرمندان فقط آلبوم هایی از هنرمند نمایش داده میشود که شخص هنرمند اصلی آلبوم باشد.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • ahmadreza arpanahi
      ahmadreza arpanahiپاسخگزارش
      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      ببخشید در مورد اون مساله که به عنوان آهنگساز معرفی نشدند حواسم نبود اشتباه کردم. اما چرا توی قسمت آلبوم ها فقط 3 تا آلبوم گذاشتید؟
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
        دوست گرامی به منظور حفظ حقوق ناشرین بییپ تونز تنها پس از اجازه صاحبان آثار و عقد قرارداد با آنان می تواند آثار مرتبط را در سایت منتشر کند. و تا کنون فقط سه آلبوم از ایشان در سایت منتشر شده.
        ۰ / ۲۰۰۰
      • ahmadreza arpanahi
        ahmadreza arpanahiپاسخگزارش
        ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
        شما در قسمت آلبوم ها فقط 3 تا اثر گذاشتید و بقیه کار ها رو در قسمت آهنگ ها با عنوان های نوازنده و شاعر به آقای پرنیا مرتبط کردید در صورتی که علاوه بر این ها آهنگسازی اکثر این کارها کار ایشونه.کار های خیلی خوب و ماندگار و خاطره سازی هستند باید درست اطلاع رسانی کنید.
          ۰ / ۲۰۰۰
          شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...