ابدیت و یک روز، شماره سی و چهار: مروری بر دستاوردهای یک فیلمبردار زبردست ( بخش پایانی) در گفتگو با «مسعود جعفری جوزانی» و «تورج منصوری»
قسمت سی و چهارم از مجموعه پادکستهای « ابدیت و یک روز» همچون برنامه پیشین به تجلیل از «تورج منصوری»، فیلمبردار زبردست و تجربهگر و همه فنحریف سینمای ایران اختصاص دارد.
در بخش اول این پادکست آقای منصوری برای ما در کنار مروری بر چگونگی فیلمبرداری فیلمهای «محاکمه در خیابان» (مسعود کیمیایی) و «سنتوری» (داریوش مهرجویی) به ویژگیهای یک فیلمبرداری خوب وحرفهای در آثار سینمایی اشاره کرده و درباره مساله تعامل فیلمبردار به دیگر عوامل سازنده فیلمهای سینمایی صحبتکردهاند.
در بخش دوم این پادکست نیز آقای «مسعود جعفریجوزانی» کارگردان نامآشنا، خوشسابقه و سختکوش سینمای ایران با ذکر خاطرات و نکاتی درباره همکاریهایشان با آقای منصوری که بیش از سی سال ادامه داشتهاست، ویژگیهای دیگری از این فیلمبردار توانمند سینمای ایران را برای ما بازگو کردهاند.
قطعات موسیقی به کار رفته در این پادکست:
۱. «رقص گدایی» از ساختههای گروه «کلزماتیکس» و برگرفته شده از آلبوم موسیقی «جنزده»
۲. بخشی از دیالوگها و موسیقی متن فیلم «جرم» ساخته «کارن همایونفر»
۳. بخشی از دیالوگها و موسیقی متن فیلم «جادههای سرد» ساخته «کامبیز روشنروان»
۴. بخشی از موسیقی متن فیلم «آواز گنجشکها» ساخته «حسین علیزاده»