موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ رادیو هفدانگ - شماره 3: کوک چله

دانلود پادکست رادیو هفدانگ - شماره 3: کوک چله

از آلبوم: هفدانگ

لابد شما هم بارها از این و آن شنیده اید که یلدا برای ایرانیان باستان، شب مقدسی بوده و آن را گرامی داشته اند و ... . واقعیت این است که ایرانیان با دور هم جمع شدن سعی می کرده اند یلدا را تحمل کنند!
تعجب کردید؟ اگر کمی با فرهنگ ایران قدیم آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که ایرانیان همیشه عاشق نور و روز و روشنایی و گرما بوده اند، پس چگونه ممکن بوده از تاریکی و شب و سرما در بلندترین شب سال در آغاز فصلی سرد خوششان بیاید؟
نه. داستان از این قرار است که آنها دور هم جمع می شدند تا این شب سرد و سیاه و بلند را به سر بیاورند، به امید خورشیدی که از فردایش، یک دقیقه بیشتر در آسمان می ماند.
اگر شماره سوم رادیو هفدانگ را گوش بدهید، بیشتر از اینها درباره شب یلدا خواهید دانست. «کوک چله»؛ سومین شماره مجله صوتی موسیقی هفدانگ است که در آستانه آغاز زمستان، به شب یلدا پرداخته است. هفدانگ در ابتدای «کوک چله»، میزبان رشید کاکاوند؛ شاعر و پژوهشگر ادبیات است که درباره شب یلدا صحبت کرده و در پایان، تفالی به دیوان حافظ می زند.
پرونده این ماه هفدانگ درباره موسیقی جشن های ایرانی است و مهمانان این بخش، هوشنگ جاوید؛ محقق موسیقی نواحی، ساسان فاطمی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران و علیرضا میرعلینقی؛ پژوهشگر موسیقی هستند.
بعد از آن، علیرضا تهرانی؛ ترانه سرا و آهنگساز در بخش «قرنِ راک» به معرفی گروه الکترونیک راک بریتانیایی دِپِچ مُد (Depeche Mode) پرداخته است.
با توجه به انتشار آلبوم سوم از مجموعه «صدای طهرون قدیم» زنده یاد مرتضی احمدی و به مناسبت سالروز درگذشت او، چهره ماه هفدانگ به این هنرمند اختصاص یافته است.
عنوان آلبوم ماه هفدانگ نیز به آلبوم «من عاشق چشمت شدم»؛ اثر تازه منتشرشده علیرضا قربانی، فردین خلعتبری و افشین یداللهی اختصاص دارد که به این مناسبت، گفتگوهایی از این هنرمندان در هفدانگ پخش شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
    شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...