موسیقی کودک
موسیقی کودک

تا رُخت مقید نقاب است
دل چو پیچه ات در پیچ و تاب است
مملکت چو نرگست خراب است
چاره خرابی انقلاب است
هشتاد سال از درگذشت انقلابی میهن پرست، عارف قزوینی می گذرد و صدیق تعریف برای بزرگداشت یاد وی و جنبش مشروطه، آلبوم «عارف شیدا» را با همراهی گروه همنوازان نی داوود منتشر کرده است؛ به یاد آن «بلبل شوریده» که «شِکوه ز آشوب جهان می کند».
«عارف شیدا» 13 آهنگ دارد و در آن از اشعار عارف، حافظ، جواد زهتاب، هوشنگ ابتهاج و علی اکبر شیدا استفاده شده است. آهنگ های آن نیز ساخته عارف، شیدا و رضا محجوبی هستند. این آلبوم در سه دستگاه ماهور، اصفهان و ابوعطا اجرا شده و تعدادی قطعات بی کلام و آواز با تک نوازی نیز در آن دیده می شود.
عارف قزوینی، شاعر مشروطه خواه تنها شاعر نبود، بلکه خواننده و تصنیف ساز هم بود و اولین شخصی است که کنسرت به مفهوم امروزی آن را در ایران برگزار کرد. اشعار انقلابی و سیاسی او خالی از لطف و شور شاعرانه نیستند، حتی وقتی در «مارش خون» با قاطعیت می سراید «خون فقط خضر راه نجات است».
سازبندی آلبوم «عارف شیدا» کاملا ایرانی و سنتی است: تار، کمانچه، سنتور، نی، عود، رباب، تنبک، دف و دایره، صدای صدیق تعریف را همراهی می کنند وقتی از زبان حافظ می خواند «مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو» یا از قول علی اکبر شیدا می سراید «الا ساقیا ز راه وفا به شیدای خود جفا کم نما».

لیست کلیه آثار حوزه هنری

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
۷ نظر
  • مسعود پورفر
    مسعود پورفرپاسخگزارش
    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    من از آقای صدیق تعریف انتظار آلبوم خیلی بهتری داشتم... نمیخوام بگم خیلی بد بود! ولی متوسط بود. امیدوارم با توانایی هایی که میدونم دارند، کارهای بهتری ایجاد کنند... هنوز هم کار مشترکشان با ذوالفنون، در یاد موسیقی دوستان مانده! از نگاه یاران، به یاران؛ ندا می‌رسد/ دوره ی رهایی، رهایی؛ فرا می رسد...
      ۰ / ۲۰۰۰
    • ehsan gh
      ۲۷ تیر ۱۳۹۴
      آلبوم بدی خونده
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Lexus Me
        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        اگر عارف زنده بود و میشنید چی میکرد !!! آخه این چه وضع خوندنه آقای تعریف ؟؟؟ اعصاب و حال آدم خراب میشه .کجا عارف تصنیف ها رو این جوری میساخت ؟ چه در وزن تصانیف که از حالت اصلی ش خارج شده چه نوع خواندن..تحریر ها هم که هیچی
          ۰ / ۲۰۰۰
        • mehr5462
          ۲۰ تیر ۱۳۹۴
          درود...پیام میده خریدباموفقیت انجام شد ولی آهنگ ذخیره نمیشه...راهنمایی کنید دوستان
          • beeptunes
            بیپ‌تونزپاسخگزارش
            ۲۱ تیر ۱۳۹۴
            دوست عزیز لطفا بفرمایید از چه طریق اقدام به دانلود می نمایید؟ زیرا مشکلی در زمینه آلبوم های خریداری شده توسط شما وجود ندارد و به درستی دانلود انجام می شود. برای دانلود بهتر است از نرم افزار مدیریت دانلود (IDM) استفاده کنید.
            ۰ / ۲۰۰۰
          • حسین گودرزی
            حسین گودرزیپاسخگزارش
            ۱۹ تیر ۱۳۹۴
            حالم بد شد
              ۰ / ۲۰۰۰
            • محمدحسن نوری
              محمدحسن نوریپاسخگزارش
              ۱۶ تیر ۱۳۹۴
              آلبوم قشنگیه...
                ۰ / ۲۰۰۰
              • محسن وفاخواه
                محسن وفاخواهپاسخگزارش
                ۱۲ تیر ۱۳۹۴
                البوم بسیارخوبیه حتمابخرین
                  ۰ / ۲۰۰۰
                  شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...