موسیقی کودک
موسیقی کودک

«بارون بارونه زمینا تر میشه»، «وای وای رشید خان، سردار کل قوچان»، «دختر بویراحمدی نومت ندونُم یار گلُم»... فرقی ندارد اهل کجایی، اگر ایرانی باشی امکان ندارد که این ترانه‌های مشهور محلی را از کودکی نشنیده باشی و ملودی‌شان را از بر نباشی. شاید گروه آدمک هم برای اینکه خاطرات مشابهی برای کودکانِ امروز بسازد، این ترانه‌ها را در آلبوم «نمک» ارائه داده است. آلبوم «نمک» شامل مجموعه‌ای از نغمه‌های محلی برای کودکان است. از خوانندگان آهنگ‌های باکلام این آلبوم می‌توان به شهرزاد بهشتیان، مونا منوچهری، غزال بغدادی و ماکان اشگواری اشاره کرد. گروه آدمک در سال 1390 با هدف بازگرداندن ریشه‌های بومی و ایرانی به فرهنگ شنیداری کودکان و نوجوانان تشکیل شد. در این راستا، در آلبوم «نمک»، برخی از نغمه‌های آشنای محلی ایرانی را بازسازی و تنظیم مجدد کرده و کوشیده در کنار ملودی‌های آشنا، فضای صوتی نویی ایجاد کند که علاوه بر اهداف فرهنگی، در خدمت اهداف آموزشی نیز باشد. 


مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه پندار پویای آدمککد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۰۲و
۲ نظر
  • Yaser Karimi
    Yaser Karimiپاسخگزارش
    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    بر خلاف آلبوم در مزرعه که بسیار زیبا و مناسب کودکان بود، این آلبوم هیچ سنخیتی با کودکان ندارد. بازخوانی آهنگ های قدیمی مناطق مختلف است و بعضی از شعرهای آن مثل دایه دایه وقت جنگه، وقت دوستی با تفنگه اصلا مناسب کودکان نیست.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • قدسیه علیخانی
      قدسیه علیخانیپاسخگزارش
      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سلام دیروز شنبه آلبوم نمک رو خریداری کردم فکر میکردم آلبوم برام ارسال میشه، ظاهرا باید از سایت دانلود بکنم؛ میشه راهنمایی بفرمایید چون کنار تِرک هاش گزینه دانلود رو پیدا نکردم.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...