«عبور» محصول کنسرت «محمد معتمدی» و «علی قمصری» است که در اسفند 92 در تالار وحدت برگزار شد. این آلبوم 9 قطعه دارد که عمدتا ساز و آواز و تصنیف هستند و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای آبی رود منتشر شده است. «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده تار و دیوان در این آلبوم و «محمد معتمدی» خواننده آن هستند. «کامران منتظری»، «آتنا اشتیاقی»، «میثم مروستی»، «علی جعفری پویان» و «پدرام فریوسفی» نیز با ویولن، ویولا، ویولنسل و سازهای کوبه ای در «عبور» به نوازندگی پرداخته اند.
ترانه های آلبوم «عبور» سروده «هوشنگ ابتهاج»، «فاضل نظری»، «محمدعلی بهمنی»، «محمدرضا شفیعی کدکنی» و «مولانا» هستند.
یکی از بهترین آلبوم های که تو دو سال اخیر شنیدم ...معتمدی واقعا پخته خونده و راه خودش رو تو موسیقی پیدا کرده..آهنگسازی علی قمصری هم مثل همیشه متفاوت و عالی
با سلام و عرض ادب
به نظر این حقیر وقتی آلبومی از طیف موسیقی سنتی گوش میدهید که آهنگساز آن اثر «علی قمصری» است، بیشتر باید توجهتان به نوع ساخت موسیقی، پردهها، گامها، ظرافت نوازندگی و از همه مهمتر ملودیها باشد. اعتقاد «علی قمصری» به شکستن این طرز تفکر سنتی در بین مخاطبین است که هر آلبوم موسیقی سنتی را تنها با نام خوانندهاش میشناسند و گاهی نام آهنگساز نه تنها در رده دوم بلکه در رده سوم و بعد از ناشر اثر قرار میگیرد. به حق که تا کنون آهنگسازان این مرز و بوم شناخته نشدهاند مگر انگشت شماری... . از این روی علی قمصری تقریبا در تمامی آثاری که از ایشان به بازار عرضه شده نام خود را همتراز و همردیف نام خواننده آورده و سعی در نشان دادن اهمیت آهنگسازی و ملودی در آثار موسیقیایی دارند. بعنوان مثال، علیرضا قربانی بارها در مقابل این سوال که کدامیک از آثار خود را بیش از همه دوست میدارد، آلبوم «سرو روان» را معرفی نموده که تنها اثر مشترک علی قمصری و علیرضا قربانی عزیز میباشد.
آلبوم «عبور» طبق معمول در خط سیر زندگی موسیقیایی علی قمصری قدمی رو به جلو حساب میشود. بی صبرانه منتظر اثر جدید علی قمصری با عنوان «مهمانی کوچک» هستیم که چندی پیش رنگ اجرا به خود دید و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
دو بار فایل زیب البوم را دانلود کردم و فایل فشرده در بازشدن خطا دارد. مجبور شدم تک تک ، تراک ها را دانلود کنم. اگر گزارش مشابه داشته اید .لطفا بررسی کنید. ممنونم
تصنیفهای تکراری از آلبومهای قبل، بهتر اجرا شده بود ........ ولی آواز ها صدای مداحی را به گوش تداعی میکرد، و بخشی هم گلپا ! منقطع خوندن و اکو کردن صدا، و تحریر های با اضافه کردن حرف "ی" ..... مثل هوییییهووووو و ااااییییاااااااا، بم خوانی جدید بود ولی باید به خوشصدایی آن هم توجه میشد که واقعا غیر مانوس بود (مانوسش را فرهاد مهرداد متصور شوید و شجریان در "همدمی چو نی ...") ، که اینها واقعا آوازها را آزار دهنده کرده بودن !! :(
لطفاً کیفیت مورد نظر خود را برای دانلود انتخاب کنید.