این مجموعه بی هیچ داعیه ای تنها حاصل برداشت و تجربه شخصی ام از مقوله ی دستگاه سه گاه تا به امروزم است.
قطعات و آوازها همگی بر مبنای فرم رایج موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی والهام گرفته از سبک و سیاق آواز خوانی و تصنیف سازی اواخردوره ی قاجار و پهلوی می باشند.
تصنیف های'جانا نظری به ما نکردی'و 'دل در گره زلف تو بستیم دگر بار 'بر مبنای ریتم
۴\۶ سنگین قدیمی ساخته شده اند؛شروع کلام از ضرب ششم و هر دو با فرم برگردان و رِنگ ، که از ویژگی های موسیقی محفلی و سنتی آن دوره بوده است خاتمه پیدا می کنند، که تاکیدی ضربی بر محتوای کلام تصنیف می باشد.
تصنیف مخالف|بیا کین دل سر هجران ندارد| الهام گرفته از وزن و ریتم ۸\۶ خانقایی ساخته شده است و کلام از ضرب پنجم آغاز میشود
آوازها ،تلفیق شعرها با موسیقی، انتخاب گوشه ها، روند حرکت ملودیک گوشه ها ، نوع تحریرها واستفاده از ادوات تحریرها ، بیش ازهرچیز همگی در خدمت بیان محتوای مفهوم کلام ،انتخاب و اجرا شده اند.
در انتها همواره خودم را وامدارو شاگرد موسیقی ردیف ودستگاهی ایران میدانم و امیدوارم بتوانم قدم های ارزشمندی ، در راستای ارائه ی این میراث گرانبهای ملی بردارم
با عشق و احترام
هادی فیض آبادی فراهانی