موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ ترانه های بنان: پیام دل

دانلود آلبوم ترانه های بنان: پیام دل

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
آن مرد با آن عینک آفتابی تیره که بعد از تصادف همیشه بر چشم داشت، با آن صدای پر از زیر و بم و با آن تحریرهای خاص و کشدار، با «الهه ناز» و «بهار دلنشین» و «آمدی جانم به قربانت» و سرود «ای ایران»، باز برگشته، با «پیام دل»، «گل صحرایی» و «وعده وصال» و ترانه هایی خاطره انگیز که 30 سال بعد از رفتنش، هنوز زنده و تازه هستند.
سه آلبوم «پیام دل»، «گل صحرایی» و «وعده وصال» در ادامه مجموعه آلبوم «ترانه های بنان» از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است. قطعات این مجموعه را بنان در رادیو یا محافل خصوصی اجرا کرده است. آلبوم «پیام دل» 10 قطعه دارد که آهنگسازی قطعات این آلبوم را علینقی وزیری و اکبر محسنی بر عهده داشته اند و آهنگسازان برخی از قطعات نیز مشخص نیستند. نوازندگی پیانو و سنتور در برخی قطعات را جواد معروفی و قباد ظفر انجام داده اند، اما نوازنده تار و ویولن در قطعات دیگر مشخص نیست.
ترانه های «پیام دل» سروده حسین گل گلاب، فروغی بسطامی، سعدی، عراقی، کریم فکور، حافظ و لعبت والا هستند. قطعات در دستگاه های ماهور، دشتی، چهارگاه و افشاری ساخته شده اند.
غلامحسین بنان؛ نوه برادر ناصرالدین شاه، یکی از بزرگترین آوازخوانان معاصر ایران بوده که سال ها با رادیو و برنامه های گلهای رنگارنگ و گلهای جاویدان همکاری داشت. تسلط وی بر آواز ایرانی و ویژگی های خاص صدایش، همکاری او با برخی از بزرگترین اساتید موسیقی ایرانی مثل علینقی وزیری، روح الله خالقی، ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، علی تجویدی و... را رقم زد. از بین قطعات آلبوم «پیام دل»، قطعه «پیام دل» به رهبری روح الله خالقی در رادیو اجرا شده، «دیلمان» در برنامه گلهای رنگارنگ اجرا شده و «آواز چهارگاه» بدون همراهی ساز، خوانده شده است.
با خرید و دانلود آلبوم «پیام دل» غلامحسین بنان از سایت بیپ تونز، از این اثر حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۱۴۱۹۴و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...