موسیقی کودک
موسیقی کودک

آلبوم «قصه باران» کاری با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی «امین بیات» است. فضای صوتی این آلبوم بیش از موسیقی ایرانی به موسیقی تلفیقی نزدیک شده و از تکرار همیشگی که در آثار ایرانی رخ می دهد دوری جسته است.
امین بیات در خصوص این آلبوم گفت: «در این آلبوم، سعی شده که از لحاظ ملودی، تنظیم و سازبندی فضایی جدید را ایجاد کنم که مخاطب خاص و عام موسیقی، مورد پسندشان قرار گیرد و همچنین ایده این آلبوم از سال 1391 با جناب آقای عقیلی مطرح شد و تمامی آثار باکلام، با توجه به قابلیت ها و تواناییِ آوازی آقای عقیلی طراحی شد و ایشان با تسلط کامل و مُهر شخصی خود در این آلبوم، ظاهر شدند که بنده نهایت سپاس را از ایشان دارم.»
اشعار آلبوم «قصه باران» از بزرگان ادب پارسی «حافظ»، «سعدی»، «مولانا» و چند تن از شاعران معاصر همچون «استاد هوشنگ ابتهاج»، «علی احمدیان» و«الهام دیداریان» هستند.
«سالار عقیلی» خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و دانش‌آموختهٔ هنرستان موسیقی سوره است. او شاگرد «صدیق تعریف» بوده و خوانندهٔ ثابت «ارکستر موسیقی ملی ایران» است. همچنین سابقهٔ کار با گروه «دستان»، گروه «رازونیاز» و استاد «ارشد تهماسبی » را دارد. «سالار عقیلی» سرود «ایران جوان» را با اجرای «ارکستر ملل» خوانده است.
«امین بیات» ازشاگردان اساتید «کیوان ساکت»، «هوشنگ ظریف» و «مسعود شعاری» و در زمینه مباحث تئوری شاگرد «کیوان میرهادی» بوده است. از جمله فعالیتهای هنری او می توان به تاسیس گروه موسیقی «آوید»، انتخاب به عنوان نفر برگزیده جشنواره تکنوازان در سالهای ١٣٨٥ و ١٣٨٦، اجرای کنسرت با همراهی ارکستر استاد «کیوان ساکت» و خوانندگانی چون «سالار عقیلی»، «وحید تاج»، «مجتبی عسگری» و ...
گفتنی ست ناشر آلبوم «قصه باران» نشر موسیقی «کوک» بوده و پخش آن نیز از سوی پخش موسیقی «رها» صورت گرفته است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نشر موسیقی کوککد کتابخانه ملی:  ۳۵۴۴۵
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...