موسیقی کودک
موسیقی کودک
امیرحسین رئوفی

امیرحسین رئوفی

بیوگرافی امیرحسین رئوفی

امیرحسین رئوفی نوازندهٔ سنتور، آهنگساز و مدرّس دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر تهران و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است. وی استعداد درخشان و دانش‌آموختهٔ ممتاز مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد نوازندگیِ موسیقی ایرانی از دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر تهران است که در هر دو مقطع موفق به احراز رتبهٔ اول شده است. 
آغاز فعالیت هنری او در زمینهٔ نوازندگی از سال ۱۳۸۴ با فراگیری دوره‌های مقدماتی و متوسطه نزد نسترن هاشمی بوده و در پی آن ردیف‌نوازی و زیبایی‌شناسیِ موسیقیِ دستگاهی را در محضر مجید کیانی (شیوهٔ حبیب سماعی) و دوره‌های تکمیلی را نزد سیامک آقایی آموخت. در دانشگاه نیز از تعالیم محمد علایی (ردیف‌نوازی؛ شیوهٔ پرویز مشکاتیان) و سورنا صفاتی بهره‌مند شد. او از سال ۱۳۸۹ به فراگیری دوره‌های تخصصی سنتورنوازی معاصر (نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم) نزد اردوان کامکار پرداخته است.
از امیرحسین رئوفی هشت اثر تصویری با نام‌های «شورِ پرواز»، «یاد»، «بداهه‌نوازیِ ابوعطا»، «چشم‌هایش»، «هورآسای»، «بی‌تو»، «دشتی» و «دست نیکی» با مجوز رسمیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق رسانه‌های معتبر موسیقی منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است که همگی، منتخبی از کنسرت‌های این هنرمند در سالیان اخیر بوده‌است.
از دیگر فعالیت‌های رئوفی می‌توان به دو کتاب در دست انتشار با محوریت سنتورنوازی معاصر، دو آلبوم در دست انتشارِ «ستر سنتور» (دوئو تآی) و «شامگاه سرد» (گروه تآی) و همچنین کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی، همراه با «گروه سنتورنوازان تآی» را نام برد.

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...