موسیقی کودک
موسیقی کودک

آلبوم «اسب و آتش» تازه ترین آلبوم موسیقایی «آرش کامور» آهنگساز و نوازنده کمانچه است.
«آرش کامور» معتقد است از آنجا که موسیقی در ذات خود، قدرتی انتزاعی دارد باید بتواند مخاطب را سوار بر بال خیال کرده و تجربه های جدیدی را بنا بر احساس و قدرت تصویرگری ذهنی شنونده، به تصویر بکشد و یکی از دلایل اینکه بیشتر قطعات این آلبوم نیز به صورت بی کلام ساخته شده، اجازه خلق این تجربیات جدید و بدون محدودیت به مخاطب اثر است.
در حقیقت آلبوم «اسب و آتش» چون اسبی سرکش از آتش می گذرد، ما را از همه نشانه های کلامی می رهاند و به آنجا می برد که دیگر سمند سخن را بر آن باره راه نیست و به زبانِ گفتار و نوشتار به وصف ناید.
این آلبوم شامل هشت قطعه بی کلام به نام های «اسب و آتش»، «بسته بال»، «رهایی»، «ساز آتش»، «چراغی در افق»، «بینالود تنهاست»، «عشق و مرگ- رقص امواج»، و یک قطعه با کلام به نام «شهر خاموش» است که قطعه آخر بر روی شعری از «محمدرضا شفیعی کدکنی» با صدای «وحید تاج» اجرا شده است. بخشي از اين آلبوم سال گذشته در نمايشگاه «اتوپينه» در موزه هنرهاي معاصر اجرا شد و از طرف گالري برکنر، یکی از طرح های این نقاش با عنوان «آتش» به «آرش كامور» اهدا شد، که در طرح جلد این آلبوم نیز از آن بهره گرفته شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نشر و پخش جوانکد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۳۵و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...