موسیقی کودک
موسیقی کودک

«دوره گرد» عنوان نخستین آلبوم گروه موسیقی «مدیان» به سبک آوازی و موسیقی ملل می باشد. این آلبوم به آهنگسازی و تنظیم سرپرست گروه «هومن مهدویان» است.
«هومن مهدویان» درباره این آلبوم می گوید: "«دوره گرد» داستان سفری ست که از ایران شروع می شود وگذری بر فرهنگهای دیگر دارد تا اشتراکات فرهنگی و موسیقیایی ایران با ملل دیگر را نشان داده و ریشه یکسان آنها را یادآور شود."
از این نه قطعه دو قطعه «سرزمین روشنایی و «سِحر سَحَر» در حال و هوای ایرانی است. شعر آن ها را «حامد حسین خانی» سروده و خواننده آن ها«وحید تاج» می باشد. بقیه قطعات روایتگر موسیقی کردستان، عرب، رومانی، ارمنستان، ترکیه و یونان است. «زکریا یوسفی» قطعه های موسیقی ترکیه، کردستان و قطعه موسیقی عرب را «وحید مهاجر» اجرا کرده اند. «هومن مهدویان»(عود، تار، سه تار و دیوان)، «سحر ابراهیم»(قانون)، «زکریا یوسفی»(سازهای کوبه ای)، «میثم مرودستی»(ویلون و ویولا)، «بابک ایمانی»، «پیام طونی» و «بهادر خانزاده»(ویلون)، «کریم قربانی»(ویلون سل)، شادروان«علیرضا خورشید فر»(کنترباس)، «ناصر رحیمی»(فلوت)، «فرشید حفظی فر»(ابوا)، «سایوری شفیعی»(کلارینت) «سعید بنازاده»(گیتار) و «دارا دارایی»(گیتار باس) نوازندگان این آلبوم هستند. همچنین هنرمندانی چون «روشنک کی منش»(سوپرانو)، «سمیرا محسنی»(آلتو)، «ساشار مظلومی»(تنور)، «عرفان حیدری»(باس) و «آزاده اتحاد»(همخوان) در این اثر همکاری داشته اند.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :ندای چنگکد کتابخانه ملی:  ۱۴۶۹۱و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...