موسیقی کودک
موسیقی کودک

چه کربلاست که آدم به هوش می آید
هنوز ناله زینب به گوش می آید
چه کربلاست کز آن بوی سیب می آید
صدای ناله مردی غریب می آید
اشعار آشنا، ملودی های آشنا، آهنگ هایی آشنا، با طنین سازهای کوبه ای به سبک دسته های عزاداری محرم و نوای محزون سازهای زهی و آواهایی آشنا؛ زمزمه اشعار عاشورایی با صدای امین تارخ و نوحه خوانی امیرحسین مدرس. اینها همه می شود «خورشید».
آلبوم «خورشید» شامل مجموعه ای از اشعار و نوحه های عاشورایی، 10 قطعه دارد و توسط موسسه هنر و ادبیات هلال روی نی منتشر شده است. قطعات آن «چه کربلاست»، «ماه و ستاره»، «یوسف من»، «همراز»، «نماز عشق»، «شب وصال»، «اربعین»، «میر کاروان»، «امید» و «نای نینوا» نام دارند. آهنگ «یوسف من» تیتراژ سریال «فرات» به کارگردانی مازیار میری بوده است.
در آلبوم «خورشید»، آواز با صدای امیرحسین مدرس و دکلمه با صدای امین تارخ، بازیگر سینما و تلویزیون عرضه شده است. تنظیم موسیقی برای ارکستر نیز بر عهده علیرضا صالحی نژاد بوده است. خاچیک بابائیان، مازیار ظهیرالدینی، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، میلاد عالمی، میثم مروستی، پویا خوش آهنگ، سهراب برهمندی، کریم قربانی، داوود منادی، مهرداد عالمی، آرین قیطاسی، باربد بیات، شاهد علیزاده، امید توفیقی، همایون پشتدار، نیما جوزی، شهریار نظری، سارا مهرافشار و فرهاد صفری با ویولن، ویولن آلتو، ویولنسل، اُبوا، هورن، پیانو، عود، تار، بم تار، اُدو، کمانچه، کمانچه آلتو، نی، دف، دهل و پرکاشن در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
موسیقی آلبوم «خورشید» با سازهای کوبه ای، فضای موسیقی مذهبی را تداعی کرده و با سازهای زهی ارکستری که اغلب صدای خواننده را همراهی می کنند، هارمونی کار را به پیش برده و فضای احساسی و محزونی را در هماهنگی با اشعار ایجاد کرده است.
با خرید و دانلود آلبوم «خورشید» امیرحسین مدرس و امین تارخ از سایت بیپ تونز، از این هنرمندان حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
۱ نظر
  • hadi Tavakol
    hadi Tavakolپاسخگزارش
    ۴ آبان ۱۳۹۳
    این آلبوم عالیه
      ۰ / ۲۰۰۰
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...