موسیقی کودک
موسیقی کودک

دیگر آرزویی نمی ماند
وقتی روبرویم ایستاده ای
و می پرسی
چه آرزویی داری
شعر خیال انگیز مجید رفعتی را سهند اطهری می خواند، در آهنگی ساخته خودش، در آلبوم مشترک خود با کیوان تفتی: «اولین».
آلبوم «اولین» را موسسه فرهنگی هنری باغ شیرین منتشر کرده است. 14 آهنگ این آلبوم، بخشی ساخته سهند اطهری و بخشی ساخته کیوان تفتی، برادر کامران تفتی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. سه آهنگ «کاش می شد»، «چه کسی» و «برف» را هم کیوان تفتی خوانده و باقی با صدای سهند اطهری است. البته کیوان تفتی تنظیم آلبوم و نوازندگی گیتار را بر عهده دارد و در یک قطعه نیز پرکاشن نواخته است.
به جز کیوان تفتی، مهسا یوسفی نژاد، آیدین شفایی و آناهیتا ایزدی پارسا با فرنچ هورن، ویولنسل و پرکاشن، سایر نوازندگان «اولین» هستند. ترانه های این آلبوم را نیز به جز مجید رفعتی، گروس عبدالملکیان و شمس لنگرودی سروده اند.
یکی از بارزترین ویژگی های آلبوم «اولین»، کوتاه بودن قطعات آن است؛ به طوری که طولانی ترین آهنگ، تنها دو دقیقه و اندی به طول می انجامد و کل آلبوم، حدود 24 دقیقه! ساز اصلی آلبوم، گیتار است که در برخی قطعات، فضا را به سبک پاپ فلامنکو نزدیک کرده است.
تعابیر شاعرانه خیال انگیز هم در «اولین» بارز است: آنجا که گروس عبدالملکیان می گوید «زیر این آسمان ابری، به معنای نامش فکر می کنم، گل آفتابگردان»، یا مجید رفعتی می سراید «کاش می شد بی آنکه کسی بداند، یکی به روزهای هفته اضافه کنیم، برای با هم بودن»، یا آشنایی زدایی های شیرین شمس لنگرودی وقتی می گوید:
پاییز جنون ادواری سال است
پیرهنش را ریز ریز می کند
و در آهنگ «برف» هم کیوان تفتی از قول او می خواند:
جز روزگار من
همه چیز را
سفید کرده برف

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی - هنری باغ شیرینکد کتابخانه ملی:  ۱۶۱۷۳و
۱ نظر
  • Amirhossein RS
    Amirhossein RSپاسخگزارش
    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    خیلی ضعیف بود
      ۰ / ۲۰۰۰
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...