موسیقی کودک
موسیقی کودک

از دست های گرم تو
کودکان توامان آغوش خویش
سخن ها می توانم گفت
غم نان اگر بگذارد
شعر احمد شاملو؛ «غزلی در نتوانستن» را شهرام ملک زاده زمزمه می کند، با همراهی صدای گیتارش، و آوازی ملایم و رویایی، تا «خواب شاعر» را بر هم نزند. تنها صدای گیتار می آید و آوازی نرم، که می خواند از هر چه شاعر است.
کمتر آلبومی پیدا می شود که شعر این همه در آن مهم باشد، اما «خواب شاعر» آلبومی است به احترام شعر؛ آلبومی که آواز، موسیقی و همه چیز در آن حول محور شعر، شکل گرفته و بار ملودیک و تصویرسازی اشعار، آنقدر پررنگ است که کافی است شهرام ملک زاده گیتارش را به دست بگیرد، صدایش را رها کند و بنوازد و بخواند هر چه را که شعر به او می گوید.
خواننده، آهنگساز و نوازنده آلبوم «خواب شاعر»، شهرام ملک زاده است. نخستین آلبوم رسمی شهرام ملک زاده، 11 قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب نوین شیراز منتشر شده است. قطعات این آلبوم، «غم زیبا»، «ضرورت»، «برهنه ای در چارراه»، «بیهوده»، «دلداده»، «خاطره ماه آوریل»، «ترانه ای در نتوانستن»، «کویری»، «شکل»، «زندانی» و «خواب شاعر» نام دارند.
در این آلبوم، شهرام ملک زاده اشعاری از پل الوار، محمدرضا شفیعی کدکنی، رضا براهنی، پیام شمس الدینی، قیصر امین پور، ویلیام کارلوس ویلیامز، احمد شاملو، ادوارد استاهورا، زهره اژدری و شیدا نوذری را با همنوایی گیتار می خواند. از مشهورترین اشعار این آلبوم، شعر «ضرورت» از دفتر «در کوچه باغ های نیشابور» از محمدرضا شفیعی کدکنی است:
می آید می آید
مثل بهار از همه سو می آید
دیوار
یا سیم خاردار
نمی داند
می آید
با خرید و دانلود آلبوم «خواب شاعر» شهرام ملک زاده از سایت بیپ تونز، از این هنرمند حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب نوین شیرازکد کتابخانه ملی:  ۱۶۰۶۹و
۲ نظر
  • Yashar Imanlou
    Yashar Imanlouپاسخگزارش
    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    فوق العاده...
      ۰ / ۲۰۰۰
    • حسن رضایی آهن
      حسن رضایی آهنپاسخگزارش
      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      بسیار زیبا ولطیف
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...