موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ ترانه های بنان: وعده ی وصال

دانلود آلبوم ترانه های بنان: وعده ی وصال

هان ای دل عبرت بین از دیده نظر کن هان
ایوان مدائن را آیینه عبرت دان
آن مرد با آن عینک آفتابی تیره که بعد از تصادف همیشه بر چشم داشت، با آن صدای پر از زیر و بم و با آن تحریرهای خاص و کشدار، با «الهه ناز» و «بهار دلنشین» و «آمدی جانم به قربانت» و سرود «ای ایران»، باز برگشته، با «پیام دل»، «گل صحرایی» و «وعده وصال» و ترانه هایی خاطره انگیز که 30 سال بعد از رفتنش، هنوز زنده و تازه هستند.
سه آلبوم «پیام دل»، «گل صحرایی» و «وعده وصال» در ادامه مجموعه آلبوم «ترانه های بنان» از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است. قطعات این مجموعه را بنان در رادیو یا محافل خصوصی اجرا کرده است. آلبوم «وعده وصال» شش قطعه دارد که آهنگسازی برخی از قطعات این آلبوم را روح الله خالقی و حسینعلی ملاح بر عهده داشته اند و آهنگسازان برخی از قطعات نیز مشخص نیستند. نوازندگی نی، سه تار، قانون، پیانو و تار در برخی قطعات را حسن کسایی، احمد عبادی، مهدی مفتاح، جواد معروفی و لطف الله مجد انجام داده اند، اما نوازنده برخی قطعات دیگر مشخص نیست.
ترانه های «وعده وصال» سروده حافظ، خاقانی، نزاری قهستانی، خیام و مولوی هستند. قطعات در دستگاه های چهارگاه، ماهور، شور و بیات ترک ساخته شده اند.
غلامحسین بنان؛ نوه برادر ناصرالدین شاه، یکی از بزرگترین آوازخوانان معاصر ایران بوده که سال ها با رادیو و برنامه های گلهای رنگارنگ و گلهای جاویدان همکاری داشت. تسلط وی بر آواز ایرانی و ویژگی های خاص صدایش، همکاری او با برخی از بزرگترین اساتید موسیقی ایرانی مثل علینقی وزیری، روح الله خالقی، ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، علی تجویدی و... را رقم زد. قطعه «ساز و آواز چهارگاه» در آلبوم «وعده وصال»، تنها اثر صوتی باقیمانده از کنسرت های بنان در آرشیو خالقی است که در میانه آن، اجرای زیبای بنان، جمعیت را به تشویق وا می دارد.
با خرید و دانلود آلبوم «وعده وصال» غلامحسین بنان از سایت بیپ تونز، از این اثر حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۱۴۱۹۴و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...