موسیقی کودک
موسیقی کودک

آلبوم «درفش کاویانی» کاری با آواز «شهرام ناظری» و آهنگسازی «فرید الهامی» با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» می باشد. دراین اثر با ساز مقامی تنبور، حماسه سرایی (شاهنامه خوانی) شده و آواهای چند هزار ساله «هوره» و «مور» و همچنین مقامهای باستانی تنبور اجرا شده است.
«فرید الهامی» آهنگساز «درفش کاویانی» درباره این اثر می گوید:" قطعات ابتدای این اثر با آوای گاتها آغاز می شود و بخشهای مختلف این آلبوم عبارتند از پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، ضحاک در جستجوی فریدون، کاوه آهنگر و انتهای داستان که شامل داستان نابودی ضحاک است."
آلبوم «درفش کاویانی» به دو صورت صوتی (ده قطعه) و تصویری (دوازده قطعه – ۷۵ دقیقه) از سوی نشر «ایران گام» منتشر شده است. ساز پایه این آلبوم تنبور می باشد، ولی در مقاطع مختلف این اثر از سازهای دیگر به تناسب بهره برده شده، همچنین آهنگسازی این اثر به شکل ارکستر مقامی و سنتی اجرا شده است. در آلبوم تصویری درفش کاویانی که به کارگردانی «اهورا ذوالنور» تهیه و تولید شده از نریشن، نقالی، انیمیشن و نقاشی استفاده شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
۲ نظر
  • Sasan Afshar
    Sasan Afsharپاسخگزارش
    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    شهرام واقعا شاهنامه رو خجالت بار کرد با لهن انکر و موسیقی عشرتی ته مایه گذاشته شده ، عصف بار است . شماها دست به شاهنامه نزنین همون عیش و عشرت نژادی تون رو بخونین بهتره
      ۰ / ۲۰۰۰
    • عباس جعفری
      عباس جعفریپاسخگزارش
      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      قطعه چهارم املای "تنبور" اشتباه است
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        کاربر گرامی از دقت شما سپاسگزاریم. اصلاح گردید.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...