موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ سوز (گزیده ای از موسیقی فولکلور سوزناک)

دانلود پادکست سوز (گزیده ای از موسیقی فولکلور سوزناک)

اثری از: مسلم رسولی
از آلبوم: بوم

عادت دارند برای هر حال و هوایشان، آوازی بخوانند، نغمه ای بسرایند، و خلاصه اوضاع و احوال خود و جهان را به زبان ساز و آواز بازگو کنند. گاه خوشحالند و موسیقی همپای آنان، ریتمیک و پرشور و طربناک است، گاه اندوهگین اند و از ساز و آوازشان، غم می بارد و گاه، سوگوارند و موسیقی نیز با آنها ماتم زده است.
شاید دیگر کمتر چوپانی، نشسته بر دامن دشتی، در حال تماشای چِرای گله اش، در نی اش بدمد و نوایی سوزناک سر بدهد و غصه ها و رنج ها و آرزوهای خود را در دل نغمه ای بنشاند، اما آنچه چوپانانِ زمان های دور، شالیکاران، ماهیگیران، عشایر و باقی مردم دشت و روستاهای این مرز و بوم، پیشترها سروده اند، هنوز به یادگار در بین ما مانده؛ شعرها و ملودی هایی که قدمتشان از سنِ خیلی از ماها بیشتر است و گوشمان به آهنگشان آشنا، گرچه شاید حتی یک کلمه از آن را نفهمیم؛ موسیقیی که آرام آرام داریم آن را از یاد می بریم... .
مجموعه «بوم» مسلم رسولی، تلاشی است برای جلوگیری از فراموش کردن موسیقی فولکلور ایرانی؛ موسیقیی که احساسات و عواطف، آرزوها، خیالات، رنج ها و امیدهای اهالی هر نقطه، با زبان و لهجه و گویش و ساز و آواز خاص آن منطقه در آن بازگو می شده است. اما با پررنگ شدن جریان های غربی موسیقی و سیطره موسیقی دستگاهی ایرانی، موسیقی محلی کم کم در خاطره ه دارد رنگ می بازد.
مسلم رسولی در «بوم»، موسیقی فولکلور را به زبان امروزی ترجمه کرده؛ آن را با موسیقی الکترونیک و المان های آن ترکیب کرده و نتیجه، ملودی هایی محلی با اجرایی امروزی است که شور و حال روستا و حال و هوای شهر، هر دو را با هم دارد.
میکس «سوز (گزیده موسیقی فولکلور سوزناک)» مجموعه ای از ملودی های محلی محزون و غمناک مناطق مختلف ایران است که مسلم رسولی آنها را با موسیقی الکترونیک ترکیب کرده است. به این ترتیب، گوش دادن به آن برای نسل جوان شهرنشین آسان شده و موجب آشنایی آنان با موسیقی محلی ایرانی می شود.

آخرین آهنگ های مسلم رسولی

https://beeptunes.salamcinama.ir/track/cover/7110dad0-4d9d-4e94-b3e8-1c4919179bc1.jpg

گلچهره مپرس (ریمیکس)

۰۳:۱۴
دانلود رایگاندانلود رایگان
    شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...