موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ طرب (گزیده ای از موسیقی فولکلور طربناک)

دانلود پادکست طرب (گزیده ای از موسیقی فولکلور طربناک)

اثری از: مسلم رسولی
از آلبوم: بوم

اَمشوی شو کَرماشوئِه، ته گِره تو اَمشو بِرو
هَراز اُو تا زانوئِه ، ته گره تو اَمشو بِرو
اَمِه سِره میون مَحلوئِه
اَمِه مِنزل بالا خِنوئِه
با آن لهجه و گویش شیرین محلی می خوانند. دامن های پرچین، دستارهای رنگی، تنبان های گشاد می پوشند، شالی به کمر می بندند و با دستمال، چوب، استکان، روسری، خنجر یا شیئی دیگر در یک دست، دست دیگر را گرد کمر، روی شانه یا در دست یکدیگر می گذارند و نیم دایره وار، با حرکات منظم، چنان شور و طربی به پا می کنند که دلت می خواهد به جمعشان بپیوندی.
تا حالا موقع عروسی، عید، فصل برداشت محصول یا هر مناسبت شادی بخش دیگر در شهرهای کوچک یا روستاها بوده ای؟ اگر آری، می دانی «طرب» از چه حرف می زند. در آن جاها از دی جی، نورهای لیزری، آمپلی فایر، ویدئو پروژکشن و سایر بند و بساط مجالس جشن و سرور در شهرهای بزرگ خبری نیست. تنها چند نغمه و ملودی طربناک، چند خط شعر در وصف معشوق یا زندگی روزمره با لهجه و گویش محلی یا بی آن، کافیست تا جشنی برپا شود. شعرها و ملودی هایی که گوشمان به آهنگشان آشناست، گرچه شاید حتی یک کلمه از آن را نفهمیم.
مجموعه «بوم» مسلم رسولی، تلاشی است برای جلوگیری از فراموش کردن موسیقی فولکلور ایرانی؛ موسیقیی که احساسات و عواطف، آرزوها، خیالات، رنج ها و امیدهای اهالی هر نقطه در آن بازگو می شده است. اما با پررنگ شدن جریان های غربی موسیقی و سیطره موسیقی دستگاهی ایرانی، موسیقی محلی کم کم در خاطره ها دارد رنگ می بازد.
مسلم رسولی در «بوم»، موسیقی فولکلور را به زبان امروزی ترجمه کرده؛ آن را با موسیقی الکترونیک و المان های آن ترکیب کرده و نتیجه، ملودی هایی محلی با اجرایی امروزی است که شور و حال روستا و حال و هوای شهر، هر دو را با هم دارد.
میکس «طرب (گزیده ای از موسیقی فولکلور طربناک)» مجموعه ای از ملودی های محلی مراسم جشن و سرور مناطق مختلف ایران است که مسلم رسولی آنها را با موسیقی الکترونیک ترکیب کرده است.

آخرین آهنگ های مسلم رسولی

https://beeptunes.salamcinama.ir/track/cover/7110dad0-4d9d-4e94-b3e8-1c4919179bc1.jpg

گلچهره مپرس (ریمیکس)

۰۳:۱۴
دانلود رایگاندانلود رایگان
    شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...