موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ موسیقی مذهبی شیعیان ایران ۴

دانلود آلبوم موسیقی مذهبی شیعیان ایران ۴

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۰,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

جان به فدای بدنت یا حسین، یا حسین
سر به فدای قدمت یا حسین، یا حسین
صدای نوحه خوانی می آید، صدای سینه زنی، صدای سازهای کوبه ای، نی و موسیقی در صدای حزین نوحه خوان، تعزیه خوان، مداح و خواننده چنان به اوج می رسد که ساز در پیش آن رنگ می بازد. در زمانه ای که موسیقی مراسم عزاداری با افزودن انواع پیرایه ها و شگردها، از هر زمان دیگری دورتر از اصل خود شده، جهانگیر نصری اشرفی بقایای موسیقی اصیل مذهبی را در مجموعه «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» گرد آورده تا دست کم آیندگان بدانند ریشه های موسیقی مذهبی ایران در کجا قرار داشته است.
مجموعه «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» حاصل پژوهش هفت ساله جهانگیر نصری اشرفی درباره انواع موسیقی مذهبی در ایران است. در این مجموعه شاخص ترین نمونه های صوتی و الحان موسیقی مذهبی شیعیان گردآوری شده اند که در انتخاب آنها، دو اصل اصالت و قدمت مورد توجه قرار گرفته است. این مجموعه، نوعی مستندسازی پدیده ای است که به سرعت در حال دگرگونی است.
در جلد چهارم این مجموعه با عنوان «نوحه و پیش خوانی»، 25 قطعه از نوحه ها و پیش خوانی های رایج در قزوین، اراک، گیلان، اصفهان، گلستان، مازندران و تهران آمده است. پیش خوانی ها بر پایه تصانیف رایج موسیقی ردیفی اخذ یا خلق شده اند. پیش خوانی از چند دهه پیش منسوخ شده است. نوحه ها نیز از ساختاری ساده برخوردار بوده و تکرار و توالی جملات موسیقی، یکنواختی و سادگی ریتم، وجه اشتراک نوحه خوانی نقاط مختلف ایران است.
این مجموعه توسط عبادالله راستگردانی، غلامرضا فرجپوری، رضا عباسی، جهانبخش کردی زاده، شریفیان، عباس زمانی، سید علی اکبر هاشمی، سهراب سبحانی راد، محمدحسین تقی زاده، فرخ زند کریمی، مسلم بانگ آور، رضا لطیفی، رضا ابراهیمی، حاج نقی کفایتی، رجبعلی معینیان و زنان بوشهر در دستگاه ها و گوشه های دشتی، سه گاه، ابوعطا، همایون، بیات ترک، چهارگاه، همایون، ماهور، افشاری و الحان بومی اجرا شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۱۱۷۹۱و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...