موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ شناخت موسیقی کلاسیک

دانلود آلبوم شناخت موسیقی کلاسیک

اثری از: 

شاهین فرهت

آهنگساز: شاهین فرهت

بتهوون، باخ، موتسارت، شوپن، برامس، دبوسی، چایکوفسکی، واگنر...، اسم ها هر کدام به تنهایی یک تاریخ موسیقی در پسِ خود دارد، اما اغلب تنها به احترامی آمیخته با حیرت بسنده می کنیم و همان پاپ و راکِ معاصر خودمان را ترجیح می دهیم. باور اغلبمان این است که گوش دادن موسیقی کلاسیک سخت است یا نیاز به دانش و سواد موسیقایی دارد یا تنها مختص موزیسین هاست و ... . ناگفته پیداست که همه این طرز تلقی ها غلط است و همه می توانند از موسیقی کلاسیک لذت ببرند، و حتی مقدماتی درباره آن را بیاموزند تا گوش دادن به این نوع موسیقی برایشان عادت شود. این نکته ای است که کتاب شاهین فرهت، «شناخت موسیقی کلاسیک» در پی آموزش آن است. پرواضح است که کتابی درباره موسیقی، بدون امکان شنیدن، مقایسه و دوباره شنیدن تا آموخته شدن گوش به تفاوت اصوات و صداها، چندان کمکی به آموزندگان نخواهد کرد، و کار آموزگار را هم دشوار می کند. آموزش مکتوب درباره هنری که اساسا شنیدنی است، تنها به حفظ کردن چند نام و اصطلاح محدود خواهد شد، و این همان مانعی است که کتاب شاهین فرهت درباره موسیقی کلاسیک از میان برمی دارد. «شناخت موسیقی کلاسیک» مجموعه ای است که از تاریخ موسیقی می آغازد و بعد از آموزش هایی درباره ریتم، ملودی، هارمونی و بافت، با پرداختن به رنگ آمیزی در موسیقی، همبستگی، سرعت، تغییر ریتم و تغییرات حجم صدا، در نهایت با مبحث جمله بندی، بحث را به پایان می برد. بزرگترین مزیت این کتاب، پخش نمونه ای صوتی از مفاهیم هر مبحث است که همه از آثار مشاهیر موسیقی کلاسیک جهان انتخاب شده است. در این بین، در مبحث ملودی به موسیقی ملل گوناگون و از جمله موسیقی ایرانی اشاره شده است. شاهین فرهت، آهنگساز و مدرس موسیقی، در کنار تالیف آثار آموزشی مثل «شناخت موسیقی کلاسیک»، آثار گوناگونی را نیز منتشر کرده که «سمفونی شماره 16»، «سمفونی شماره 15»، «سمفونی شماره 12» و... از آن جمله اند.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۱۰۷۷۴و
۲ نظر
  • amir saeed g
    amir saeed gپاسخگزارش
    ۱۴ امرداد ۱۳۹۷
    با سلام و احترام، درست که ناشر تایین کننده ی قیمت محصولش هست، اما 49 هزار تومن برای نسخه ی الکترونیکی، یکم زیادی تند به نظر میرسه، منکر ارزش بالای محصول فوق نمیشم، اما از 27 هزار تومن و 11 هزار تومنی که در نظر نوشته شده در سال 93! نسخه ی الکترونیکی چرا با تورم رفته بالا؟!؟!؟! اگر نسخه ی فیزیکی بود قابل درک بود، البته باید ذکر کنم که از شیوه ی قیمت گذاری اطلاعی ندارم چون تخصصم نیست، اما با منطقم تضاد داره!!
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۱۴ امرداد ۱۳۹۷
      با سلام بنا به بالا بودن قیمت تولید و نشر یک آلبوم در حوزه موسیقی به در خواست ناشرین محترم، قیمت فروش دیجیتال آثار پس از کسر هزینه تولید فیزیکال آلبوم خواهد بود. آلبوم هایی که به دو صورت ولتی و قاب شیشه ای در بازار موسیقی ایران با قیمت 5000 تومان و 15000 تومان عرضه می شوند، بروی سایت بیپ تونز مبنا نسخه ولتی (5000 تومان) خواهد بود. آلبوم هایی که صرفا قاب شیشه ای تولید می شوند پس از کسر هزینه تولید و با قیمت درخواستی ناشرین بروی سایت بیپ تونز عرضه می شوند.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • محمد متین پور
      محمد متین پورپاسخگزارش
      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سلام. چجوریه؟! کل آلبوم 27000 تومانه ولی اگه تک تک بخریم میشه 11000 تومان!! میشه علت رو برام توضیح بدین لطفاً؟ مشابه این حالت رو قبلاً هم یکی دو بار دیده بودم! ممنون.
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        جناب آقای متین پور، تمامی قیمتها در بییپ تونز توسط صاحب اثر یا ناشر ایشان تعیین می شود بییپ تونز نقشی در تعیین قیمتها ندارد.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...