موسیقی کودک
موسیقی کودک

ایران من آلبوم جدید همایون شجریان با آهنگسازی سهراب پورناظری است. آلبوم  امشب کنار غزلهای من بخواب آخرین اثری است که همایون شجریان پیش از این منتشر کرده بود. آلبوم ایران من شامل دوازده قطعه آواز و تصنیف است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است. گفتنی است در این آلبوم علاوه بر نوازندگان متبحر ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج ایران انجام شده است. در این اثر دل‌نیا آرام بعنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورس پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.

مقدمه قلاب و آواز قلاب، تصنیف قلاب، آواز من کجا باران کجا، خوب شد، اسفند، نوروزخوانی، نوروز، ابر بهار، کمانچه و مقدمه و اواز مرگ اسفندیار، مرگ اسفندیار و ایران من قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند. تهمورس پورناظری (نوازنده تار)، آزاد میرزاپور (نوازنده عود)، حسین رضایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیا (نوازنده دف)، مهیار طریحی (نوازنده سنتور و بم سنتور)، آیین مشکاتیان (نوازنده تنبک، کوزه، کاخن و ضرب زورخانه)، آرشاک ساهاکیان (نوازنده دودوک و کلارینت)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویولن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سل)، پیام جوانی (نوازنده بم تار)، سهراب پورناظری (نوازنده کمانچه، سه تار و دیوان)، نوازندگان ایرانی این اثر هستند. همچنین گروهی از نوازندگان غیرایرانی در این اثر همراهی کرده‌اند. قطعه «اسفند» در این آلبوم با نغمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آشنایی موسیقی کردی آغاز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. آهنگساز در این قطعه از نغمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایران کهن بهره‌گیری کرده است. «خوب شد» با شعری از اهورا ایمان و براساس مضمونی از ماجرای زال و رودابه ساخته شده است. این تصنیف عاشقانه در آواز دشتی آهنگسازی شده است. «من کجا، باران کجا» آوازی است که بر اساس مناجات‌خوانی استاد «کریم‌خانی» از سوی همایون شجریان اجرا شده است.

تیزر آلبوم ایران من
شهریور ۱۳۹۷۱:۹
۲۴.۸مگابایت
مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
 
نسخه FLAC آلبوم
ناشر :موسسه باراناکد کتابخانه ملی:  ۳۷۱۴۶و
۳۴۲ نظر
  • Samira Tabesh
    Samira Tabeshپاسخگزارش
    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سلام خیلی آلبوم خوبیست این چند سال که اومده خیلی گوشش کردم به خصوص قطعه های نوروز و ایران من و قلاب عالیه سپاسگزارم
    • Samira Tabesh
      Samira Tabeshپاسخگزارش
      ۱۴ آبان ۱۴۰۱
      راستی آهنگ خوب شد هم خیلی عالی هست باهاش خاطره دارم خاطره ای که هیچ وقت فراموش نمیشه باز هم سپاس
      ۰ / ۲۰۰۰
    • Elaheh Taherkhani
      Elaheh Taherkhaniپاسخگزارش
      ۵ آبان ۱۴۰۱
      بسیار عالی . اصیل و روح بخش👏👏👏👏🌹🌹🌹🌹
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Mina Sfnyr
        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سلام من چند بار تلاش کردم آلبوم ایران من رو بخرم اما نمیدونم چرا مبلغ کسر شد ولی خرید آلبوم انجام نشد. پولش برمیگرده مهم نیست فقط بگین علتشو چون من میخوام این آلبومو بخرم حتما.
        • beeptunes
          بیپ‌تونزپاسخگزارش
          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سلام و روزبخیر لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید
          ۰ / ۲۰۰۰
        • مائده درخشان راد
          مائده درخشان رادپاسخگزارش
          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          نسخه یflac رو که گوش دادم انگار تک تک جزئیاتشو میشنیدم چیزی که حتی در واقعیت هم نمیشنوم یعنی بقیه میشنون من نمیشنوم! به خاطر این موضوع واقعا احساس خوبی دارم چون تا قبلش نمیتونستم لذت کامل ببرم از کنسرتی که میرفتم هیچ درکی نداشتم ازبقیه.البته کنسرت کلهر فرق داشت اون واقعا مینواخت.و من لذت میبردم.اون تنها کنسرتی بود که میشنیدم سازهارو تا حدودی
            ۰ / ۲۰۰۰
          • مائده درخشان راد
            مائده درخشان رادپاسخگزارش
            ۲۷ تیر ۱۴۰۱
            من کنسرت کیهان کلهر رفتم کنسرت اول آهنگ خوند من صداشو درست نمیشنیدم حتی واضح ساز زدنشونو با این که دم چی میگن به هرحال من بعدا متن رو خوندم فهمیدم و سمعک هم داشتم. حتی گوشیامم مشکل داشت هنزفری هدفون هم اپل هم سامسونگ تازه فکر میکنم گوشم ضعیف تر هم شد. بگذریم متشکرم
              ۰ / ۲۰۰۰
            • مجید جعفری
              مجید جعفریپاسخگزارش
              ۲۷ دی ۱۴۰۰
              سلام و عرض ادب چه خوب که کیفیت flac رو اضافه کردید . اما متاسفانه من ، با وجود استفاده از هندزفری ، تفاوتی بین وضوح صوتی 320 mp3 و flac نمی بینم . در واقع با اینکه حجم و فرمت فایل flac هست ، اعداد bit depth و sampling rate ، که بزرگترین و تقریبا تنها تفاوت وضوح صدای بین این دو کیفیت هستند ، عینا همون اعداد درج شده در کیفیت 320 هستند (همان 16 و 44 متداول در mp3 ) . هم با سامسونگ موزیک امتحان کردم ، هم با vlc ، اما هیچ فرقی نکرد . این احتمال وجود داره که گوشیم از flac پشتیبانی نکنه ، یا شاید اعمال شده و من الآن متوجه نمیشم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید تا از این اثر فاخر ، با بهترین کیفیت موجود بهره ببرم .
              • beeptunes
                بیپ‌تونزپاسخگزارش
                ۲۸ دی ۱۴۰۰
                سلام و روزبخیر کاربر عزیز آثاری که دارای نسخه فلک هستند درواقع ازطرف ناشر ارسال میشن.البته این احتمال هم وود داره که گوشی شما نسخه فلک رو ساپورت نکنه
                ۰ / ۲۰۰۰
              • Dariush Ebrahimi
                Dariush Ebrahimiپاسخگزارش
                ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
                سلام فایل ها رو به صورتFLAK چرا نمیزارید؟
                • Dariush Ebrahimi
                  Dariush Ebrahimiپاسخگزارش
                  ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
                  ممنون که گذاشتید .من دقت نکرده بودم .معذرت
                  ۰ / ۲۰۰۰
                • محمد حسنی
                  محمد حسنیپاسخگزارش
                  ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
                  سلام، چرا ترک های آلبوم را به هم متصل کرده اید، در حالیکه ترک های آلبوم اصلی از هم جدا هستن. مثل ترک 1 و 2. به نظرم این کار درستی نیست.
                  • beeptunes
                    بیپ‌تونزپاسخگزارش
                    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
                    سلام و روزخوش کاربر عزیز تمامی ترک های موجود در سایت توسط ناشر به ما داده میشن و درسایت قرار میگیره اگر مشکلی در دانلود یا پخش ترک ها هست بفرمایید رسیدگی بشه
                    ۰ / ۲۰۰۰
                  • Arasp Arasp
                    ۱۸ دی ۱۳۹۹
                    درود بر شما لطفاااا اطلاعات کامل آلبوم ها را درج کنید و چند خطی هم توضیح داشته باشه خیلی بهتره کیفیت پخش آزمایشی هم اصلی باشه. همین که فقط چند ثانیه اش پخش میشه کافیه دیگه نیازی به پایین آوردن کیفیت نیست. اینها اطلاعات بیشتری به مشتری میده و روی فروشتون هم تاثیر گذار هست چند ساله از شما خرید میکنم ولی اصلا سایتتون وضعیت خوبی نداره.
                    • beeptunes
                      بیپ‌تونزپاسخگزارش
                      ۲۰ دی ۱۳۹۹
                      سلام پیشنهادات شما حتما منتقل می شود ممنون از توجه شما
                      ۰ / ۲۰۰۰
                    • rkakavand73.rk
                      rkakavand73.rkپاسخگزارش
                      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
                      همایون یعنی عشق، شخصیت و وارث هنر ایران
                        ۰ / ۲۰۰۰
                        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...