موسیقی کودک
موسیقی کودک

نمی دانم چرا، اما حتی آنها که از ترکی سر درنمی آورند، با «آیریلیق» از جدایی می نالند: «آیریلیق، آیریلیق، آمان آیریلیق»، و با «کوچه لَره» خود را برای پذیرایی از یار آماده می کنند: «کوچه لره سو سپ میشم، یار گلنده توز اولماسون».
حیدربابا، آیریلیق، کوچه لَره... حتی آنها که از ترکی یک کلمه هم بلد نیستند، این آهنگ های بسیار مشهور ترکی را شنیده اند؛ اولی را به خاطر شاعر سرشناسش، استاد شهریار، و دو ترانه دیگر را به خاطر ملودی سوزناک و مضمون عاشقانه اش. هر سه در آلبوم «گویلرین قیزی» سیاوش اسدالهی آمده اند.
«گویلرین قیزی» (دختر آسمان ها) آلبومی است در 9 قطعه با صدای سیاوش اسدالهی در سبک پاپ که آهنگ هایی شاد، ملایم، محزون و تند در آن پیدا می شود. آهنگ ها ساخته مهرداد حسن پور، علی اکبر تقی یف، قنبر حسین لی، توفیق قلی اف، علی سلیمی و علیرضا شفقی نژاد است و دو ترانه فولکلوریک نیز در بین آنها هست.
ترانه های «گویلرین قیزی» را خالق ماهنی سی، سید محمد حسین شهریار، مدینه گولگون، جابر اسماعیلی، توفیق مطلوب اف، رسول رضا، رجب ابراهیمی و خسرو سرتیپی سروده و اعتبار قلی اف، نادر ملیهی، مصطفی شایان فرد، محمد رشیدی، میلاد نفاط آذری، هادی جداری، مهرداد حسن پور، جهانگیر شعبانی، حامد فولاد قلم، پیام طونی و مجید واصفی با سازهای چون تار آذری، سه تار، ویولن، گیتار، سینتی سایزر، ساکسفون، بالابان، پیانو و نقاره در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
به جز سه آهنگ یادشده، نام سایر قطعات «تویون مبارک»، «سن گلمز اولدون»، «گویلرین قیزی»، «جوجه لریم»، «سنه ده قالماز» و «آنا» است. کاور آلبوم با طرح هایی از نُت های موسیقی و ویولن تزئین شده و سیاوش اسدالهی در آن، «گویلرین قیزی» را زاده «روزهای سرشار از مادربزرگ و نغمه ای پنهان در گلویش، روزهایی پر از عشق و موسیقی و پرسه در کوچه های عاشقانه» توصیف کرده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :سیاوش اسدالهیکد کتابخانه ملی:  ۱۵۲۸۰و
۲ نظر
  • Hadi Beh
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سلام شما که میفروشین ما هم میخیرم اگه میشه تمام کاورهای البوم ها رو هم بزارن با تشکر
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      این مورد در حال بررسی بوده و امیداوریم در آینده انجام شود.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • رضا صبری
      رضا صبریپاسخگزارش
      ۲۴ امرداد ۱۳۹۴
      ساغول قارداش چوخ گوزلیدی
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...