موسیقی کودک
موسیقی کودک

من غلام قمرم، غیر قمر هیچ مگو
می زنند و می کوبند؛ تنبک، طبلا، دف، دمام، بندیر، دهل، ضرب زورخانه، دایره و هر آنچه کوبه ای است. آوایی گرم و خشدار که آواز مقامی سر داده و هجاها را تک تک، غلیظ و با مکث ادا می کند، صدای صیحه و غریو و ریتم هایی از خراسان با چاشنی مولانا «روضه منم حور منم، نار منم نور منم»؛ همه اینها در کنار هم در آلبوم مرتضی یگانه راد و مجید یگانه راد شنیده می شود؛ «آنِ دگر».
آلبوم «آنِ دگر» شش قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای حنانه منتشر شده است. این آلبوم شامل دو بخش است که هر بخش، سه قطعه یا روایت دارد: بخش اول با محوریت موسیقی مقامی (خراسانی) شامل روایت های «دور مشو»، «حیلت رها کن» و «جرس» و بخش دوم با محوریت سازهای کوبه ای شامل روایت های «بیایید»، «طبال» و «هیچ مگو» است. در بخش دوم تلاش شده تا سازهای کوبه ای در عین اینکه در خدمت ارکستر هستند، هر یک شخصیت خود را حفظ کنند.
ترانه های آلبوم سروده مولانا، جامی و کارو است و غلامعلی پورعطایی، هنرمند دوتار نواز تربت جامی و عبدالله ساورعلیا آنها را خوانده اند؛ یکی فریاد «حیلت رها کن عاشقا، دیوانه شو دیوانه شو» سر داده و دیگری می خواند «کشتی ما بر لب دریا رسید، خیر نبیند که دل ما شکست».
مجید یگانه راد و مرتضی یگانه راد علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، خود به نوازندگی نیز پرداخته اند. این دو برادر هر دو شاگرد کامبیز گنجه ای بوده و با ارکستر مضرابی ایران به رهبری حسین دهلوی، ارکستر ملی ایران و ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس، ارکستر فیلارمونیک بیروت، ارکستر فیلارمونیک ارمنستان و گروه های خورشید، ادوار، مهرگان، ایل، نغمه ساز، آوید و ... همکاری داشته اند.
نوازندگی آلبوم کار گروه موسیقی رادها است که در سال 1382 توسط مرتضی و مجید یگانه راد با محوریت سازهای کوبه ای تشکیل شده و از سال 89 همکاری خود را با غلامعلی پورعطایی آغاز کرده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی هنری آوای حنانهکد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۶۸و
۴ نظر
  • مهدی رسولی فینی
    مهدی رسولی فینیپاسخگزارش
    ۱۸ آذر ۱۳۹۹
    سلام. روایت سوم، اشتباه تایپی داره.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • عماد والهی
      عماد والهیپاسخگزارش
      ۱۲ آذر ۱۳۹۴
      خیلی قشنگه
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Avang Art
        ۳ مهر ۱۳۹۴
        عالیه این کار
          ۰ / ۲۰۰۰
        • هلنا محمدی
          هلنا محمدیپاسخگزارش
          ۲ مهر ۱۳۹۴
          بسیار زیباست
            ۰ / ۲۰۰۰
            شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...