موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ گوشواره عرش

کتاب صوتی گوشواره عرش

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۲۷,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید
کاربر گرامی به درخواست ناشر، از این پس برای کتاب های صوتی امکان دانلود غیرفعال شده و در صورت خرید محصول، فقط بصورت پخش آنلاین در دسترس شما خواهد بود.

از پیامبر آورده اند «هنگامی که روز قیامت فرا می رسد، عرش پروردگار عالم به انواع زینت‌ ها آراسته می ‌شود. آنگاه فرشتگان دو منبر از نور را ... می‌ آورند... سپس امام حسن و امام حسین را می ‌آورند و هر یک بر یکی از این دو منبر می ایستند. پروردگار عرش خود را با این دو می آراید، همان‌ گونه که زنان، خود را به گوشواره زینت می کنند».
و این روایت، وجه تسمیه آلبومی شد که علی موسوی گرمارودی، شعرهای آیینی خود را در مدح پیامبر اسلام، خاندانش و یارانشان در آن دکلمه کرده است: آلبوم «گوشواره عرش».
آلبوم «گوشواره عرش» مجموعه کامل شعرهای آیینی علی موسوی گرمارودی است که در قالب کتاب صوتی با صدای شاعر، در 16 قطعه توسط شرکت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
اشعار این کتاب، از 16 سالگی علی موسوی گرمارودی و سرودن اولین شعر وی در مدح امام علی تا آخرین سروده‌ هایش را شامل می ‌شود. ترتیب فصل‌ بندی شعرهای این کتاب نیز به این صورت است که با شعرهای توحیدی آغاز شده، سپس با سرودن اشعاری در مدح پیامبر و اهل بیت ادامه می یابد. همچنین در کنار شعرهای مربوط به هر یک از ائمه، شعرهایی درباره اصحاب و یاران آن امام نیز آورده شده است.
موسیقی ایرانی این آلبوم، عمدتا به دنبال ایجاد فضای متناسب با اشعار بوده و در آن از سازبندی های متنوع استفاده شده تا فضا بر اساس کلام تغییر کند.
یکی از مهمترین اشعار کتاب صوتی «گوشواره عرش»، شعر «خط خون» در رثای امام حسین است که توسط عبداللطيف الزبيدی، شاعر تونسی به عربی نیز ترجمه شده است و شاید آن را از کتاب های ادبیات دوران مدرسه به خاطر داشته باشید:
درختان را دوست می دارم
که به احترام تو قیام کرده اند
و آب را، که مهر مادر توست
خون تو شرف را سرخگون کرده است
شفق، آینه دار نجابتت
و فلق، محرابی که تو در آن
نماز صبح شهادت گزارده ای
در فکر آن گودالم
که خون تو را مکیده است
هیچ گودالی چنین رفیع ندیده بودم.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :سماوا
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...