موسیقی کودک
موسیقی کودک

تصویرش در مینیاتورهای قرون وسطایی ایرانی و عثمانی، دل هارپ نواز تُرک را ربود: چنگ؛ ساز کوچک و زاویه داری با صدایی متفاوت از هارپ اروپایی که در بین النهرین، ترکیه و ایران محبوب بوده و این روزها اثری از آن بر جای نمانده، جز در کتاب «چنگ نامه» شاعر تُرک قرن 15؛ احمد ی- دایی. آن مینیاتورها و این کتاب، شیرین پانکاراقلو را بر آن داشت تا از لِونت گولچ؛ سازنده اهل ازمیر بخواهد چنگی برایش بسازد، و نغمه ای نو از این ساز کوک کند: «چنگ نغمه».
آلبوم «چنگ نغمه» اثری از شیرین پانکاراقلو؛ هارپ نواز تُرک است که با چنگ؛ ساز خاورمیانه ای مشهور به «هارپ زاویه دار» و با همراهی سایر سازهای هم منطقه آن و نیز آواز، نواخته شده است. این آلبوم 10 قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری راوی آذر کیمیا منتشر شده است.
آهنگسازی قطعات آلبوم «چنگ نغمه» توسط تنبوری آنجلی، یاووز آکالین، کاتیپ چلپی، سی صادیک افندی، شیرین پانکاراقلو، درویش مصطفی، بُرا اویماز، مورات آیدمیر، امیرمهیار تفرشی پور و یک آهنگساز ناشناس انجام شده است.
بُرا اویماز، وُلکان تُپاک اُقلو، مِریچ دونوک، مورات آیدِمیر، وُلکان اِرگن، یاووز آکالین و دِریا تورکان با پرکاشن، عود، نی، کمانچه سنتی، تنبور، لیور هارپ و کنترباس در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
در برخی قطعات، آوازِ بُرا اویماز با اشعاری ترکی، صدای سازها را همراهی می کند؛ مثل قطعه «نیایش راست» که نیایشی متعلق به مسلک خلوت صوفی آناتولی، پر از کلمه «الله» است و شعر آن را سزائی گولشنی سروده؛ یا قطعه «نیایش حسینی» که شعر آن را یونُس اِمره سروده است.
با خرید و دانلود آلبوم «چنگ نغمه» شیرین پانکاراقلو از سایت بیپ تونز، از این اثر حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :مؤسسه فرهنگی هنری راوی آذر کیمیاکد کتابخانه ملی:  ۱۶۳۷۳و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...