موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ مد و نای
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

آلبوم «مد و نای» دومین اثر  رسمی گروه «دنگ‌شو» است. پیش از این آلبوم «اتاق گوشواره» نیز به صورت رسمی از این گروه پخش شده بود. در آلبوم «مد و نای» تمایل موسیقایی گروه به سازبندی الکترونیک مشخص است. کلیت آثار در همان راستای سبک و فضای گذشته دنگ‌شو می‌باشد، ترکیبی از موسیقی غربی و ایرانی، اما این بار فضای الکترونیک و افکتیو هم به این آلبوم اضافه گردیده. موسیقی دنگ شو را می‌توان بخش مهمی از جریان موسیقی تلفیقی سالهای اخیر دانست، جریانی که گروه‌هایی مثل پالت، بمرانی، دال، چارتار،  داماهی، دارکوب و عجم و هنرمندانی مانند میلاد درخشانی، علی زندوکیلی و مهدی ساکی بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

۲۴ نظر
  • sajjade12 ابراهیمی
    sajjade12 ابراهیمیپاسخگزارش
    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سلام. کاش میشد برای این آلبوم فرمت FLAC هم قابل دانلود بشه. سپاس
      ۰ / ۲۰۰۰
    • AmirAli
      ۲ آبان ۱۳۹۶
      من خودم رو یکی از طرفداران پر و پا قرص دنگ شو "قدیم" میدونم. شروع این گروه تحسین برانگیز بود و دو سه آلبوم اولیه اشون چندین کیلومتر از جریان موسیقی اون روزها جلوتر رفته بود. فضای تجربی موزیکهاشون کاملا فکر شده بود و برای مخاطبانی که اون زمان بجز موزیک پاپ و سنتی و تک و توک موزیکهایی نزدیک به سبکهای غربی خوراک دیگری نداشتند، تجربه ی ناب، لذت بخش و کاملا ایرانی بود. حالا با گذشت ده سال از اون شروع فوق العاده قوی، به نظر من گروه دنگ شو نه تنها قدمی به جلو برنداشته بلکه با توجه به تغییرات زیادی که در افراد این گروه انجام شده و تلاشی که برای وارد شدن به بازار تجاری کردند مسیرشون رو ادامه ندادند و سردرگمی در آثارشون کاملا حس میشه. من فکر میکنم دلیل اصلی این عارضه تغییر خواننده اصلی در هر آلبوم و عدم همکاری در شکل دهی خط فکری و هنری موسیقی دنگ شو هست. در مقابل این گروه میشه از پالت یاد کرد که موزیکهای پخته و خوبشون نشان از همکاری تیمی بین چند هنرمند با سلایق موسیقیایی مختلف اما خط فکری مشترک داره. آلبوم مد و نای به نظر من با فاصله زیاد بدترین آلبوم گروه دنگ شو هست و تنظیمهای عجیب غریب و بی ارتباط به فضای موسیقیایی گروه نه تنها این اثر رو تبدیل به یک کار نو و آوانگارد نکرده بلکه لطمه بزرگی هم به خاطرات ما از موزیکهای قبلیشون که دوباره تنظیم شده زده. امیدوارم گروه دنگ شو در آلبومهای بعدیشون با انرژی بیشتر و همکاری تیمی با اعضای ثابت و جوون گروهشون بتونن دوباره جای خودشون رو پیدا کنند.
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Pooria LFA
        ۱۰ مهر ۱۳۹۶
        بعد از یک ماه بلاخره کرج هم اومد
          ۰ / ۲۰۰۰
        • رضا موسوی
          رضا موسویپاسخگزارش
          ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
          سلام. اگر زحمت بکشید متن اشعار آهنگ‌ها رو به عنوان Lyric توی فایل‌هایی که منتشر می‌کنید لحاظ کنید ممنون میشم. نه فقط این آهنگ و آلبوم، دیگر آلبوم‌ها نیز هم.
            ۰ / ۲۰۰۰
          • Amir Mollaei
            Amir Mollaeiپاسخگزارش
            ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
            دوستان کسی میدونه معنی واژه خاص "OBOBOJORDO" تو آهنگ حباب به چه معنی هست؟ یا چه مفهوم و منظوری داره؟
              ۰ / ۲۰۰۰
            • Poria D
              ۸ شهریور ۱۳۹۶
              از نظر کیفیت نو آوری و حتی نوازندگی و خوانندگی اصلا در حد آلبومهای قبلی نیست! منهای دو ترک اول در مورد بقیه کار دنگ شو در این آلبوم به صورت کاملا حرفه‌ای ترکهای قدیمی را به بدترین شیوه ممکن بازخوانی کرده...
                ۰ / ۲۰۰۰
              • سارا
                ۷ شهریور ۱۳۹۶
                این کار مسحور کننده س! با آدم جادو می‌کنه...
                  ۰ / ۲۰۰۰
                • امیرحسین حسین زاده
                  امیرحسین حسین زادهپاسخگزارش
                  ۷ شهریور ۱۳۹۶
                  یه آلبوم تمیز کار شده و حرفه ای دنگ شو معنای واقعی کلمه "پیشرفت" بسیار عالی!
                    ۰ / ۲۰۰۰
                  • حسین فروتن
                    حسین فروتنپاسخگزارش
                    ۳ شهریور ۱۳۹۶
                    حالا «مد و نای» این جاست. دومین آلبوم رسمی گروه دنگ‌شو که یک سال پیش وعده انتشار آن را داده بودند. تأخیر در انتشار آلبوم اعتراضاتی را به دنبال داشت و بیپ‌تونز هم از این ماجرا بی‌نصیب نماند. دنگ‌شویی‌ها تأخیر شش ماهه تا نوروز را به گردن پیچ و خم‌های کسب مجوز از معاونت هنری وزارت ارشاد می‌اندازند و بیپ‌تونز تاخیر نزدیک به یک ماهه را به بدقولی ناشر نسخه فیزیکی آلبوم حواله می‌دهد. - از ده قطعه مد و نای، پنج قطعه پیشتر به صورت تک آهنگ منتشر شده بودند و این عطش علاقمندان گروه به شنیدن یک آلبوم تمام و کمال را بی‌پاسخ می‌گذارد. در حالی که دنگ‌شویی‌ها دائم از آلبوم‌های متعدد آماده انتشارشان حرف می‌زنند، باید دید این کم‌فروشی از ناحیه گروه است یا تهیه‌کننده و ناشر. - از مجموعه تصاویر آلبوم مشخص است که مد و نای به صورت والتی عرضه شده است و این یعنی دنگ‌شو به سمت بازار بزرگ‌تر، محصول ارزان‌تر و مخاطب بیشتر خیز برداشته است. آیا رویکرد جدید در تنظیم قطعات آلبوم جدید هم از این رویه بازاریابی پیروی کرده است؟ - در مد و نای، در مقایسه با اتاق گوشواره صداهای الکترونیک بیشتری می‌شنوید و فضای افکتیو در اغلب قطعات غالب است. - تک آهنگ‌های تکراری آلبوم جملگی برای انتشار باز تنظیم شده‌اند اما اتفاقا به نظر می‌رسد نسخه‌های اولیه شنیدنی‌تر بوده‌اند. - طاها پارسا بیشتر از قبل می‌خواند و این برای دنگ‌شوبازها دلپذیر است. عجیب و خاص! در قیاس با خواننده‌های مهمان، این مساله به هویت دنگ‌شو کمک زیادی می‌کند. - گرافیک آلبوم اوضاع خوبی ندارد و هر عکسی با افکتی متفاوت کار شده است. از آن بدتر بدون هیچ منطقی اسم آیدین آغداشلو را عمودی نوشته‌اند. - در شیطنتی بامزه عنوان انگلیسی قطعه «به ش ط» را نوشته‌اند: BeShit - اما قطعه برتر این آلبوم «خلیج» است که میکس و مستری فوق‌العاده دارد و مو به تن شما سیخ می‌کند. طاها پارسا ترانه خوبی نوشته، خیلی راحت می‌گوید کلید برق منی :) و آهنگ فضایی عجیب و گیرا دارد. این قطعه به خلیج فارس تقدیم شده اما ترانه فضایی تصویری و تا حدی اروتیک دارد. - در تضاد با کلام نامفهوم و گاه بی‌معنای قطعات چارتار، دنگ‌شو همیشه انتخاب‌های خوبی از شعرهای کلاسیک و شعر و ترانه‌های معاصر داشته است. «چیزی» غبار از غزل سعدی سترده است و قطعه «عطار» احتمالا خود آن مرحوم را هم شگفت زده خواهد کرد.
                      ۰ / ۲۰۰۰
                    • sajjade12 ابراهیمی
                      sajjade12 ابراهیمیپاسخگزارش
                      ۳ شهریور ۱۳۹۶
                      گویا این آلبوم قرار بوده ، تمام تک آهنگ ها رو جارو کنه و شناسنامه براشون درست کنه.آهنگ حباب، چی زی،باد گنه کار و خطا کردم (البته میشه فهمید که خطا کردم معرفی بود قبل از انتشار آلبوم).بدین ترتیب از 10 آهنگ 4 تا تکراری بوده.به نظر حقیر ،خطا کردم با فاصله بهترین ترک از کل آلبومه که انتشار اون قبل از آلبوم با موزیک ویدیو نشان دهنده تایید این نظر از طرف خود دنگ شو است.این که نام هر ترک در آلبوم با مسماست ایده خوبیه مثلا ترک خطا نیست بعد از ترک خطا کردم وانتخاب آخر قصه برای آخرین ترک آلبوم.آهنگ باد گناهکار به یاد چارلی پارکر یا معروف به Bird پرنده است که انتخاب آهنگ باد گناهکار برای bird که تناسب در ذهن ایجاد میکن.باد گناهکاری که میتونه که پرنده ای رو به کام مرگ بکشونه جالب بود شایدم همچین قصدی نبوده.چارلی پارکر در جوانی از دنیا رفت (34 سالگی) مدتی به هرویین معتاد بوده البته کارهای اون دوره ناب و بی همتاست.ترکیب جاز با سایر سبک ها مهارت او بوده که پی بردن علاقه دنگ شو به پارکر عجیب نیست که در کارهای زیادی تلفیق را میتوان شنید (ساکسیفون وتنبک).اما به نظر بنده، صدای خواننده در فضای موسیقی سنتی بالاخص در اوج ، رنگ زیبایی دارد برای مثال خطا کردم.دنگ شو هر چقدر به موسیقی سنتی در تلفیق خودش نزدیک تر بشه موفق تره زیرا شنوندش ایرانیان هستند هر چند که نسل جدید حتی در سلیقه موسیقیش مدرن شده اما نه اونقدر که موسیقی با متر و معیار غربی رو به موسیقی ایران ترجیح بده(من در مورد اکثریت جامعه بالخص طرفداران شما این نتیجه رو گرفتم که ممکنه این نظر کلا اشتباه باشه) در نیجه به نظر بنده آلبوم (نه یک آهنگ) فوق العاده ای نیست و توانایی گروه بالاتر از این آلبوم است.
                        ۰ / ۲۰۰۰
                        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...