موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ یک متر و هفتاد صدم
قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۴,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید
کاربر گرامی به درخواست ناشر، از این پس برای کتاب های صوتی امکان دانلود غیرفعال شده و در صورت خرید محصول، فقط بصورت پخش آنلاین در دسترس شما خواهد بود.

هفتاد سال این گُله جا ماندم که از کف نرود
یک متر و هفتاد صدم: گورم به خاک وطنم
سیمین بهبهانی 87 سال صبر کرد تا بالاخره در گوری در خاک وطنش دفن شود؛ گوری به وسعت یک متر و هفتاد صدم. اما مدت ها پیش از مرگش، این آرزو را به غزل سرود و دکلمه کرد، تا قطعه ای از صدای او به یادگار بماند در آلبوم «یک متر و هفتاد صدم».
آلبوم «یک متر و هفتاد صدم» مجموعه ای از اشعار سیمین بهبهانی با صدای مرتضی یاسوری و آهنگسازی سیامک جهانگیری است که توسط نشر نغمه حصار منتشر شده است. در این آلبوم تعدادی از معروف ترین اشعار بانوی غزلسرا مثل «دلم گرفته ای دوست»، «یک متر و هفتاد صدم»، «بشمار برگ های گلی را»، «مردی که یک پا ندارد» و تعدادی اشعار دیگر در آن دکلمه شده است.
در این آلبوم مجید اسماعیلی، سیامک جهانگیری، حمید خوانساری و علیرضا دریایی با ویولنسل، ویولن، ویولن آلتو، عود، نی و نی قمیشی به نوازندگی پرداخته اند. موسیقی این آلبوم، با نوای ملایم سازهای زهی، بیشتر برای فضاسازی و تصویرگری اشعار به کار رفته است.
در قطعه پایانی، سیمین بهبهانی شعر «یک متر و هفتاد صدم» را با صدای خودش دکلمه کرده است.
اشعار سیمین بهبهانی گستره وسیعی از موضوعات عاطفی تا اجتماعی و فلسفی و میهنی را شامل می شود. در قطعه «پسته»، داستان فقر را می شنویم «کودک روانه از پی بود، نق نق کنان که من پسته/ پول از کجا بیارم من؟ زن ناله کرد آهسته». در قطعه «در طول راه»، فلسفه زندگی انسان به چالش کشیده می شود «زاد و مرگ ما دو نقطه است، در دو سوی طول یک خط/ هر چه هست طول خط است، ابتدا و انتها نه» و در قطعه «دوباره می سازمت وطن»، شور میهن پرستانه به گوش می رسد «دوباره می سازمت وطن، اگرچه با خشت جان خویش/ ستون به سقف تو می زنم، اگرچه با استخوان خویش».
با خرید و دانلود قانونی آلبوم «یک متر و هفتاد صدم» سیمین بهبهانی از سایت بیپ تونز، از هنرمندان این آلبوم حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نغمه حصارکد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۶۷و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...